بهترین فرم نظرسنجی برای میزان رضایت مشتریان از غذای شرکت

آذر 11، 1402

خلاصه

غذا یک نیاز اساسی برای بقا است، اما برای کارکنان شرکت نیز می تواند نقش مهمی در بهره وری، روحیه و رضایت شغلی آنها ایفا کند. غذای باکیفیت و لذت بخش می تواند به کارکنان کمک کند تا انرژی خود را حفظ کنند، تمرکز خود را بهبود بخشند و احساس بهتری داشته باشند.

چرا به فرم نظرسنجی نیاز داریم؟

فرم نظرسنجی غذا، ابزاری است که از کارمندان نظرات و بازخوردهایشان درباره غذا را جمع‌آوری می‌کند. این فرم معمولاً سوالات مختلفی دارد که به کارمندان این امکان را می‌دهد نظرات خود را ارائه دهند. از فرم نظر سنجی غذا  میتوان جهت جمع آوری اطلاعات ، ارزیابی رضایت از غذا ، بهبود کیفیت غذا ، بهبود رضایت کارمندان از غذا و ... استفاده نمود.

توضیح جامع درباره فرم نظرسنجی رستورانی

علاوه بر فرم نظر سنجی ، برای شما عزیزان توضیح مختصری درباره هر کدام از موارد فرم بالا آماده کردیم که در ادامه خدمت شما تقدیم خواهیم کرد.

کیفیت غذا : 

کیفیت غذا به ترکیب مواردی از جمله تازگی، سلامت، طعم و بو، قیمت مناسب، تغذیه مناسب، تهیه و پخت صحیح، مناسب بودن برای نیازهای خاص، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، و احترام به محیط زیست بستگی دارد. این عوامل به طور جمعی بر تجربه و رضایت افراد از غذاها تأثیر می‌گذارند.

گرمای غذا:

میزان گرمای غذا موثر در رضایت مصرف‌کننده و تجربه غذایی است. غذاها باید در دمای مناسب سرو شوند تا کیفیت و ایمنی غذایی حفظ شود. مهم است که میزان گرمای غذا با ترجیحات مصرف‌کننده سازگار باشد و برای هر نوع غذا، دمای مناسب را در نظر گرفت.

قیمت غذا:

 قیمت غذا نقش مهمی در تصمیم‌گیری مصرف کنندگان ایفا می‌کند. این موضوع بر اقتصاد فردی، دسترسی به غذاهای با کیفیت، بهداشت و ایمنی غذایی، تفاوت‌های جغرافیایی، تأثیرات اقتصادی، و پیشنهادات مصرفی تأثیر می‌گذارد. انتخاب متوازن بین قیمت، کیفیت، و ارزش تغذیه‌ای توصیه می‌شود.

بهداشت و سلامت غذا:

بهداشت و سلامت غذا در تضمین تازگی و بهداشت مواد غذایی، شستشو و آماده‌سازی صحیح، نگهداری در دمای مناسب، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، پخت بهداشتی، توجه به افراد حساس، داشتن اطلاعات تغذیه‌ای، کنترل مصرف مواد مضر، و حفاظت از محیط زیست تأکید دارد. این عوامل به سلامت افراد و جلوگیری از بیماری‌ها مرتبط با غذا کمک می‌کنند.

سازگاری غذا با ذائقه کارمندان:

سازگاری غذا با ذائقه کارمندان از طریق ارائه تنوع در منو، مشارکت کارمندان در انتخاب غذاها، رعایت نیازهای خاص، ارتقاء کیفیت و طعم لذت‌بخش، فضای راحت و آسایش، برگزاری رویدادها، توازن تغذیه‌ای، و استفاده از مواد اولیه با کیفیت ممکن است. این اقدامات به بهبود رضایت، انگیزه، و احساس رفاه در محیط کار کمک می‌کند.

تنوع غذایی: 

تنوع غذایی به معنای ارائه مواد غذایی متنوع است که از نظر تغذیه‌ای بر افرازها و نیازهای بدن افراد پاسخگو باشد. این تنوع اهمیت زیادی در حفظ سلامت، افزایش لذت غذایی، جلوگیری از اشتهازایی ناپایدار، مدیریت وزن، تحریک رشد کارمندان، و احترام به فرهنگ‌ها و سنت‌ها دارد. به این ترتیب، تنوع غذایی نقش کلیدی در بهبود کیفیت زندگی و سلامت افراد ایفا می‌کند.

میزان رضایت بخش بودن غذا:

رضایت بخش بودن غذا به طعم لذت‌بخش، کیفیت مواد اولیه، تنوع منو، مطابقت با ترجیحات مصرف‌کننده، سرویس سریع، قیمت مناسب و آراستگی غذاها بستگی دارد. این عوامل می‌توانند به افزایش تجربه مصرف غذا و رضایت کارمندان و در نتیجه افزایش روحیه و بازدهی بیشتر آن ها و پر انرژی شدن محیط کاری کمک کنند.

میزان زمان آماده شدن غذا و تحویل آن:

سریع تر حاضر شدن غذا از طریق استفاده از فرآیندهای پخت سریع، استفاده از مواد آماده، انتخاب منوی ساده، استفاده از خدمات سریع و آنلاین، بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریتی، پیش‌بینی تقاضا و کنترل موجودی، و استفاده از فناوری ممکن است. این اقدامات به بهبود سرعت تهیه و تحویل غذا و ارتقاء رضایت بیشتر کارمندان کمک می‌کنند.

چگونه رضایت کارمندان شرکت یا سازمان خود را از غذا جلب کنیم؟

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در رضایت کارکنان شرکت از غذا آورده شده است:

  • تنوع را ارائه دهید. کارکنان از خوردن غذاهای یکنواخت خسته می شوند. سعی کنید طیف گسترده ای از غذاهای سالم و خوشمزه را ارائه دهید که برای همه سلیقه ها مناسب باشد. این شامل غذاهای بین المللی، غذاهای محلی و غذاهای گیاهی و بدون گلوتن نیز می شود.
  • غذاهای تازه و سالم را ارائه دهید.کارکنان می خواهند بدانند که غذای آنها تازه و سالم است. از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده کنید و غذا را به سرعت تهیه کنید. این به حفظ ارزش غذایی غذا کمک می کند.
  • به نیازهای غذایی خاص توجه کنید. برخی از کارکنان ممکن است رژیم های غذایی خاص مانند رژیم گیاهی یا بدون گلوتن داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که گزینه هایی برای این کارکنان نیز دارید. این می تواند به آنها کمک کند تا احساس کنند که در محل کار مورد توجه قرار می گیرند.
  • بازخورد کارکنان را دریافت کنید. از کارکنان خود بپرسید که از غذا چه فکری می کنند. بازخورد آنها را در برنامه های غذایی خود لحاظ کنید. این به شما کمک می کند تا غذاهایی را ارائه دهید که کارکنان از آنها لذت می برند.

چند ایده خاص برای تهیه غذای شرکتی

یک کافه تریا یا آشپزخانه در محل کار خود داشته باشید. این به شما امکان می دهد غذای تازه و باکیفیت را در اسرع وقت تهیه کنید. همچنین می تواند به ایجاد فضای اجتماعی در محل کار کمک کند.
با یک رستوران یا شرکت ارائه دهنده خدمات غذای شرکتی قرارداد ببندید. این می تواند یک راه عالی برای دسترسی به طیف گسترده ای از غذاهای سالم و خوشمزه باشد. با این حال، مهم است که با رستوران یا شرکتی کار کنید که به کیفیت غذا و خدمات خود اهمیت می دهد.
یک برنامه غذایی سالم و متعادل ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که غذاهای شما حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی هستند. این به کارکنان کمک می کند تا انرژی خود را حفظ کنند و عملکرد خود را در بالاترین سطح نگه دارند.
خلاق باشید! غذاهای جدید را امتحان کنید و از مواد اولیه محلی و فصلی استفاده کنید. این می تواند به ایجاد اشتیاق و هیجان در مورد غذای شرکتی کمک کند.

با کمی برنامه ریزی و تلاش، می توانید غذای شرکتی را فراهم کنید که کارکنان شما از آن لذت ببرند. این می تواند به بهبود بهره وری، روحیه و رضایت شغلی آنها کمک کند.

مثال ها:

یک شرکت می تواند با ارائه غذاهای بین المللی به کارکنانی که از غذاهای سنتی خود خسته شده اند، تنوع را افزایش دهد. به عنوان مثال، ممکن است غذاهای ژاپنی، چینی، مکزیکی یا ایتالیایی را در برنامه غذایی خود قرار دهد.
همچنین می تواند با استفاده از مواد اولیه محلی و فصلی، غذاهای تازه و سالم را ارائه دهد. به عنوان مثال، ممکن است از محصولات کشاورزان محلی در غذاهای خود استفاده کند یا غذاهای فصلی مانند سوپ کدو تنبل یا مرغ در پاییز را ارائه دهد.
یک شرکت می تواند با ارائه گزینه های غذایی برای کارکنانی با رژیم های غذایی خاص، به نیازهای غذایی خاص توجه کند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است غذاهای گیاهی، بدون گلوتن یا کم کربوهیدرات را در برنامه غذایی خود قرار دهد.

کلام آخر

تهیه غذای قریشی با تنظیم و طراحی این فرم جهت بهبود کیفیت غذای خود طی چند سال اخیر تلاش کرده که نتیجه این تلاش کسب رضایت 92 درصدی مشتریان خود بوده است. ما در تهیه غذای قریشی تلاش میکنیم تا بهترین تجربه کیفیت غذا را برای شما به ارمغان بیاوریم .

جهت دانلود فایل پی دی اف فرم نظر سنجی تهیه غذای قریشی اینجا کلیک کنید.